Ένα "μίνι" εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νηπιαγωγείο, μέσα από την "προσφυγο-ποίηση"

Τον Μάιο του 2018, η εκπαιδευτικός Άννα Διαμαντάκου αξιοποίησε μία και μόνο σελίδα από την “προσφυγο-ποίηση”, για να υλοποιήσει ένα εκπληκτικό μικρό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τους 15 μικρούς μαθητές της, ηλικίας 4 έως 6 ετών, στο 135ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, στο πλαίσιο της γιορτής της μητέρας.

Τα παιδιά είχαν προηγουμένως ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής, διαβάζοντας «Το ψάρι που προσπαθεί» της Αγγελικής Θάνου, μέσα από το οποίο εκπαιδεύτηκαν να αντιλαμβάνονται την σύνδεση ανάμεσα σε γεγονότα, σκέψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές.

“Διαβάζοντας” την “Πιετά” του Μιχάλη Κουντούρη, ο κάθε μαθητής μπήκε στην θέση της μητέρας, και έχοντας ως δεδομένο το γεγονός ότι το παιδί πνίγηκε, εξέφρασε την πιθανή σκέψη, το πιθανό συναίσθημα και την πιθανή συμπεριφορά της. Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τα παιδιά κατέγραψαν αυτές τις πιθανές σκέψεις, συναισθήματα, συμπεριφορές της μητέρας, έδωσαν έναν τίτλο στο έργο τους και παρενέβησαν εικαστικά στο σκίτσο. Σε επόμενη φάση, τα παιδιά δραματοποίησαν τα σκίτσα και τις ιστορίες που έφτιαξαν.










Σχόλια